Standard organizacyjny teleporady w ramach
Podstawowej Opieki Zdrowotnej
-
W Podstawowej Opiece Zdrowotnej porady udzielane są w formie teleporad, w trakcie których pacjent może uzyskać poradę, otrzymać informacje o wynikach badań, otrzymać e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie lekarskie, e-zlecenie na wyroby medyczne. Pacjent może również otrzymać dokumenty w wersji papierowej, do odbioru w rejestracji.
-
Pacjent rejestruje się na teleporadę telefonicznie, dzwoniąc pod numer telefonu 42 212 19 50 lub 502 663 824 lub za pomocą udostępnionej na stronie internetowej www.pabianmed.pl zakładki e-rejestracja. Możliwa jest również rejestracja osobista w Przychodni.
-
W celu zrealizowania teleporady lekarz/pielęgniarka/położna kontaktuje się z pacjentem za pośrednictwem telefonu podanego w czasie rejestracji przez pacjenta.
-
W sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia , lekarz/pielęgniarka/położna może podjąć decyzję o potrzebie przyjęcia pacjenta bezpośrednio w gabinecie. Dzień i godzina takiej porady zostaje ustalona z pacjentem.
-
W trakcie teleporady pacjent ma prawo wyrazić wolę bezpośredniego kontaktu z odpowiednim personelem medycznym.
-
Osoba udzielająca teleporady dokonuje wpisu w dokumentacji medycznej pacjenta o realizacji świadczenia w formie teleporady.
-
W przypadku kontaktu telefonicznego należy podjąć co najmniej 3 krotną próbę kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem teleporada jest anulowana, a pacjent zobowiązany do ponownego kontaktu z rejestracją i ustalenie nowego terminu teleporady.
-
W trakcie teleporady należy potwierdzić tożsamość pacjenta na podstawie danych zawartych w dokumentacji pacjenta.
-
Przed zakończeniem teleporady lekarz/pielęgniarka/położna podsumowuje przeprowadzoną teleporadę i weryfikuje, czy przekazane zalecenia są dla pacjenta zrozumiałe, ewentualne wątpliwości wyjaśnia ponownie.
-
Jeżeli podczas teleporady zostaną wystawione e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, lekarz/pielęgniarka/położna zobowiązana jest podać kody dostępu. Podanie kodu może nastąpić ustnie lub SMS-em. Sposób podania kodu należy uwzględnić w opisie teleporady w dokumentacji medycznej pacjenta.
-
Każdorazowo teleporada jest udzielana w warunkach gwarantujących zachowanie poufności, w tym przy zapewnieniu braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych za pośrednictwem telefonu lub innego środka łączności.
-
Przekazanie pacjentowi informacji dotyczącej stanu zdrowia, w tym cyfrowego odwzorowania dokumentacji medycznej następuje z zastosowaniem systemów teleinformatycznych zapewniających ochronę przed nieuprawnionym wykorzystaniem, a także przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, ujawnieniem oraz nieuprawnionym dostępem do przekazywanej informacji.
Poradnia zachęca do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta (IKP)
Dzięki aktywacji Internetowego Konta Pacjenta (IKP), pacjent ma dostęp do swojej dokumentacji medycznej w tym do:
-
e-recepty i e-skierowania a także wyników badań oraz wypisów ze szpitala;
-
informacji o wysokości refundacji wykupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach NFZ;
-
wytycznych dotyczącvych zalecanej dawki leków
-
informacji o zaplanowanych swiadczeniach refundowanych przez NFZ
Przez IKP pacjent ma możliwość złożenia e-deklaracji wyboru lekarz, pielęgniarki, położnej POZ, a także zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
Adres strony internetowej do IKP;
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
Autor : Urbańska Małgorzata
Liczba wyświetleń :
294
Data publikacji : 30 października 2020
Data aktualizacji : 30 października 2020
Historia zmian artykułu: | |
---|---|
standard teleporady v2 | Urbańska Małgorzata, 30 października 2020 |




oraz budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego