PRAWA PACJENTA
Uprzejmie informujemy, że Prawa Pacjenta wynikają z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Pełna wersja zbioru Praw Pacjenta znajduje się w Dyżurkach Pielęgniarek/Położnych poszczególnych oddziałów oraz w innych jednostkach i komórkach organizacyjnych udzielających świadczeń zdrowotnych. Karta Praw Pacjenta jest umieszczona w ogólnodostępnym i widocznym miejscu każdego oddziału. Karta Praw Pacjenta w języku Braille’a znajduje się w Izbie Przyjęć.
Do najważniejszych praw pacjenta należą :
- Prawo do świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do informacji.
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Prawo do tajemnicy informacji.
- Prawo do wyrażania zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta.
- Prawo do dokumentacji medycznej.
- Prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii lub orzeczenia lekarza.
- Prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
- Prawo do opieki duszpasterskiej.
- Prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Autor : Administrator Administrator
Liczba wyświetleń :
2481
Data publikacji : 28 sierpnia 2015
Data aktualizacji : 3 stycznia 2018
Historia zmian artykułu: | |
---|---|
korekta | Jeżewski Piotr, 3 stycznia 2018 |




oraz budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego